Om FF Fastighetsservice

FF Fastighetsservice är ett bolag som utvecklats under 42 år och med anor från Fastighetsarbetsgivarnas förbund som sedermera blev Almega. FF har en stark värdegrund där vi värnar om relationen till våra anställda och uppdragsgivare. FF har korta beslutsvägar och låga overheadkostnader samt att vi kan med en stark och slimmad organisation hålla en tät dialog och kommunikation med leverantörer kunder och personal. Vi har många års erfarenhet i bolaget och många avtal som löpt sedan 70-talet som vi fortfarande förvaltar än i dag.

Vårt arbetssätt

FF-Fastighetsservice jobbar alltid nära med kunden. Vi utser ett team av personer som kommer ha ansvaret för er BRF och fastighet. Det gör att kommunikationen mellan er som kund och oss som leverantör blir enkel. Allt arbete som vi utför sker digitalt vilket gör att ni enkelt har möjlighet för uppföljning av er fastighet i vår egenutvecklade kundportal PHM digital. Ytterst ansvarig för er som kund är platschefen för regionen.

Kvalitets- & miljöarbete

FF Fastighetsservice är certifierade enligt två internationella ISO-standarder ISO 14001 (miljö), ISO 9001 (kvalitet) samt även ISO 45001 som arbetar med arbetsmiljöförbättringar. Företaget miljöcertifierade sig redan 2001.

Historia

Initiativet till att bilda FF-Fastighetsservice AB togs 1976 av Fastighetsarbetsgivarnas Förbund (numera Almega).
Under 80-talet tillkom även Sveriges Fastighetsägareförbund och ett antal regionala Fastighetsägareföreningar som delägare för att kunna erbjuda sina medlemmar ett helhetskoncept inom fastighetsförvaltning.
1994 förvärvades aktiemajoriteten av företagets VD respektive vVD – Ingemar Bergander och Elisabeth Wärn. År 2000 blev Ingemar Bergander ensam ägare. Bolaget förvärvades 2019 av MVI för att under 2021 förvärvas av PHM Group.

Att vara en del av PHM Group

FF Fastighetsservice är en PHM-partner – en del av PHM Group. PHM Group är en nordeuropeisk koncern inom fastighetsservice med uppgift att ta hand om människor genom att sköta om deras boendemiljö. PHM Group består av branschens bästa bolag med samma värderingar och motiv: företagaranda och en ansvarsfull och pålitlig verksamhet. Med PHM behöver du inte välja mellan den trygga lokala eller den stora nordiska aktören. Hos oss får du det bästa av båda!

Tillsammans med våra systerbolag inom koncernen kan vi erbjuda ett brett utbud av tjänster inom fastighetsförvaltning!

Läs mer om PHM Group

Vill du veta mer? Kontakta oss!

Offertförfrågan Kontakta oss