Vi söker Teknisk Förvaltningschef

FF Fastighetsservice är ett av Sveriges äldsta bolag inom fastighetsförvaltning med anor från 1976. En stark värdegrund är något bolaget sätter en stor stolthet i, där de fokuserar på sina anställda och uppdragsgivare. Tack vare korta beslutsvägar och en tät dialog agerar de snabbt och flexibelt på kunders önskemål. Detta är en av anledningarna till att bolaget än idag förvaltar många avtal som har löpt sedan 70-talet.

FF Fastighetsservice växer inom sin förvaltningsorganisation! Nu söker vi dig som är redo att anta rollen som Teknisk Förvaltningschef. Är du en fena på försäljning och att upprätta komplexa avtal? Har du erfarenhet från ledarskap och drivs av att leda och utveckla team? Då ska du läsa vidare!

Din roll som Teknisk Förvaltningschef
Rollen som Teknisk Förvaltningschef kommer att innebära det övergripande ansvaret för organisationen inom den tekniska förvaltningen. I rollen kommer du att arbeta strategiskt och operativt. Dina främsta arbetsområden består bland annat av att, rent operationellt, ha det yttersta ansvaret för att uthyrningsprocesserna, underhållsplaneringen, nyckelhanteringen och projekthanteringen fungerar. Du kommer dessutom ha det övergripande strategiska ansvaret för att upprätta budget och att följa upp resultat. Som Teknisk Förvaltningschef kommer du följas upp på nyckeltal som du leder din organisation mot.

Som Teknisk Förvaltningschef kommer du att ha ett stort försäljningsansvar. Detta innebär ett ansvar för avtal och leverans mot bolagets stora kunder. Du förväntas stärka och utöka befintliga storkundsrelationer med ytterligare avtalsvolymer för ett rikstäckande bestånd.

I rollen har du ett ledarskap för ca 6 medarbetare inom den tekniska förvaltningen i orter som Norrköping, Göteborg, Örebro, Linköping och Karlstad. Ledarskapet kommer att innebära ett stort ansvar för att ständigt utveckla gruppen åt rätt håll inom företaget och att öka proaktiviteten. Vidare förväntas du förbättra din egen organisation med tydliga roller, ansvar och mandat för att nå en stark intern sammanhållning.

Du ingår i bolagets ledningsgrupp och rapporterar direkt till VD.

Arbetsuppgifter i urval:

  • Avtals- och leveransansvarig för storkunder
  • Övergripande ansvar för drift, utveckling och försäljning i befintliga avtal
  • Försäljningsansvar
  • Personalansvar
  • Budget- och resultatansvar

Vem söker vi?
Vi söker dig som har relevant eftergymnasial utbildning och som med fördel har flerårig erfarenhet från liknande roll.

För att lyckas utveckla ditt närmsta team framåt behöver du vara en tydlig, strukturerad och engagerande ledare. Du är en skicklig relationsbyggare som inger förtroende samt besitter förmågan att förhandla för att hantera bolagets stora kunder. Du måste ha en hög abstraktionsförmåga för att kunna ta fram kompletta beslutsunderlag för offerter.

Du har tillgång till förmånsbil och behöver vara bekväm vid att resa i tjänsten. Du kommer bland annat behöva resa mellan bolagets enheter i rollen som ledare, men även vid projektledning av nyetablering på fler orter.

FF Fastighetsservice söker dig som trivs i en förändringsbenägen organisation med en familjär och entreprenöriell kultur. Du ska därför vara flexibel och lösningsorienterad.

I den här rekryteringen kommer din personlighet vara avgörande vilket öppnar upp för en flexibilitet kring placeringsort. Du ska dock ha möjlighet att utgå från kontoren i Stockholm, Göteborg eller Norrköping.

Vid denna rekrytering samarbetar FF Fastighetsservice med Croisette Human Capital. Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar därför få din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor angående tjänsten, vänligen kontakta Amanda Edén på amanda.eden@croisette.se eller 0739 44 37 40.